Każdy, kto programuje, zetknął się z takim problemem, że nie od razu algorytm, który mamy w głowie, udaje się zapisać w sposób bezbłędny w języku programowania. Zanim uda się właściwie ująć myśl, kod płata autorowi najróżniejsze figle, przetwarzając dane czasem w bardzo pokrętny i trudny do zrozumienia sposób albo, co gorsza, nie przetwarzając ich wcale. Programiści najczęściej zdobywają zaufanie do swojego kodu, wykonując testy z działającym programem. Zabawa tutaj polega na tym, że gdy wykonanie testu przynosi niespodziankę, musimy w nagrodę rozwiązać łamigłówkę, jak kod poprawić, aby starych testów nie popsuć, a przez nowy test przejść pomyślnie. Jest też inny sposób przyglądania się programowi - polega on na tym, że programista wyobraża sobie, co ma się dziać w programie i odnosi te wyobrażenia do napisanego kodu. Ten pierwszy sposób zyskał ogromną popularność - istnieje wiele systemów wspierających testowanie kodu. Chociaż to może wydawać się zaskakujące, to okazuje się, że ten drugi sposób też można w szerokim zakresie automatyzować, o czym będzie się można przekonać na zajęciach.
Prowadzący: Aleksy Schubert
Dziedzina: Informatyka
Kategoria wiekowa: Od 15 lat