Mózg może się przydać do wielu różnych rzeczy (jakich, to pytanie także do uczestników warsztatów). Przydaje się także do myślenia. Powstają więc pytania, jak w toku ewolucji mózg nauczył się myśleć, jak jego budowa mu w tym pomaga, w jakie umiejętności mózg jest wyposażony niemal od razu po urodzeniu się człowieka? Ale czy w ogóle wiemy jak mózg myśli? Jak procesy biofizyczne zachodzące w neuronach przekładają się na myśli w rodzaju „wiem, że 2+2=4, ale mój kolega tego nie wie…”, albo że dwie kropki, cyfra „2” i napisane lub wypowiedziane słowo „dwa” znaczą to samo? Jak można zbadać myślący mózg?
Ponieważ większość aparatów służących do badania działania mózgu nie jest łatwa do przeniesienia i uruchomienia poza laboratorium, w trakcie warsztatów nie uda się bezpośrednio zobaczyć, jak badamy mózg. Większa część warsztatów będzie więc prowadzona w formie rozmowy przeplatanej różnymi próbami skłonienia naszych mózgów do robienia czasem dość nieoczekiwanych rzeczy.
Prowadzący: Maciej Haman
Dziedzina: PsychologiaBiologia
Kategoria wiekowa: Od 15 lat